Monday, March 02, 2009

...Kenduri kawin Dilla & Cendol Leman Dawi...

ha ni lah masanye...nak g kenduri dilla opismate aku...aku follow kete kak efa...lepas seme problem aku n lie selesai...kitorang pun bertolak la...jumpa kak efa ngan kak pah kat dunkin donut kat tol sg besi...11 lebih br bertolak dr situ...tp sampai kat tol pedas linggi ramai lg yg dah tggu kat situ...rasanye 10 biji kete la yg bekonvoi...

ni la empunye bdn yg kawin...dilla ngan jai ni dua2 same comp...cuma sorang FO sorang kat HR...tema kaler pink..jambu tul dak jai nih...hehe...erm kitorang sampai2 je trus naik g bilik pengantin...
n dapat la kitorang gift beg...ade telor, ade tuala bentuk shushi n bahulu...ps tu kitorang pun g la makan...tgh makan pengantin pun sampai n bersanding...ade persembahan silat ala2 menari piring lg tu...hehe...


ni masa dilla tgh besanding...dasat tul la dak dilla nih...sompek laie buek memek muko maso tongah sanding...haha...


ni antara membe2 yg dtg...ramai lg narnye...n ni gak la org2 yg dok bekonvoi td...erm ni keje kak efa la amik gambo aku dr blakang...haha...




------............................................................................------

ha ni laks aku nk cite pasal Cendol Leman Dawi yg kuar dlm MAJALAH 3 kt TV3 tu...masa nk ondeway balik tu...kitorang singgah le...
..........................
camni citenye...mase nk lik tu lik seniri2 jer...kak efa ngan diana dh jln dulu sbb kitorang tergendala masa nk kuar dr parking...kak pah lak lambat ckit dia kuar...
.........................
narnye kitorang terlepas simpang nk ke tol pedas linggi...al-maklum la 1st time sampai rembau....walaupun kg den ni kek kolo pilah yo...tp rombou pun tak nah sampai laie...haha...
.........................
so nk dijadikan bile dh terlepas tu kitorang pun terus je la ikut jln lame...mmg ade ckp kat lie nk makan cendol ni...tp lie tak tau tempat nye kat ne...dia kata len kali je lah...so aku pun ikut je la...tp nk rezeki kot kan...tgh dok jalan tu...aku lak tgh dok time msg kat kak efa, lie pun nampak kat seblah kanan CENDOL LEMAN DAWI ni...ape lg trus la singgah...
.........................
tp dh nk frust mula2 sbb nampak owner cendol ni Pak Leman tgh pegang tanda nih...CENDOL HABIS...perghh cepat tul abis...aku pun tanye la staff dia...dia kata ade lg...


erm ni la kedai nye...tgk la ramai tul yg beratur...narnye cendol yg abis tu untuk yg tambah tu...cendol biasa ade la...kacang jagung n yg lain2 abis gak...penuh sih ngan kain rentang...


N ni la cendolnye...yg kitorang mkn...RM1.00 je satu...sbb ni yg biasa je...erm sedap la...cendol nye lommmbut je...hehe...tp aku takk abis pun mayb sbb dh kenyang kot...aku bg lie separuh...aku pun just nak rase je...tak la nk mkn sampai kenyang...hahaha...

ha dh tau tempat len kali leh dtg lg...pas tu kitorang pun lik la..terus kuar kat Tol Senawang...rasenye nk g umah dilla lg senang ikut tol senawang trus ke rembau...dr ikut tol pedas linggi jln berbelok belok...tp tak pe la...klu kitorang tak terlepas jln kuar tol pedas tu maknanye kitorang tak merasa la cendol ni...kan kan...tul tak...tul kan...haha...

3 comments:

yginsaf.com said...

me confius one uoolsss.. kata 'cendol habis' tapi masih singgah n melantak semangkuk tewww.. ihihi

liessa said...

ooo mmg kompius...ys abis narnye yg free n cendol yg bebagai2...yg ade cuma cendol bese yg takde jagung, kacang n sbgnye...

yginsaf.com said...

propaganda tewww.. ehehe, thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ittewww.. moga2 kiterr leh jadikk rakan siber yg baik baik ghitewww