Tuesday, June 23, 2009

...Kenduri kawin & Jalan2 kat kole kangsor...

Erm Selamat dh membe aku sorang ni jd isteri org, lpas byk kali gak la tangguh...Sabtu & ahad aku g kenduri membe aku kat Kuala kangsar, Perak...lame dh tak jln2 kuar kl...sronok lak rasanye...ni membe rapat dr sek rendah smpi skarang...yg aku panggil dgn gelaran adik...

..........................................

G sane 1 kete je...2 couple...membe aku yg kawin 6.6 ari tu, ateh n hband...ateh n fadzil tido umah aku jumaat mlm...kitorang bertolak dr umah kt ampang dlm kul 7 pg ari sabtu...sampai k.kangsar dlm kul 10.40 pg...campur tolak berenti rehat la...laju ke tak hband i bwk kete...hehe...sampai sane majlis nikah tgh berlangsung...tp tak akad lg la...

..........................................

Lepas nikah, siap2 lak nak sanding...tema nye pink...so ni lah foto2 yg dpt di amik...layanzz...

..........................................

..........................................

Lepas nikah, sesi batal air sembahyang...
..........................................

..........................................

pas tu sesi posing2...memang lain la pengantin lelaki...sblum ni nmpk serius je dia...tp kali ni sporting abis...caya la farid...

..........................................

..........................................

ha ni masa dah siap tuk bersanding...tp adik ni ikut stail aku lah...sanding dlm kul 3 lebih ckit...hehe...sbbnye tggu rombongan pengantin lelaki dr kelantan...setengah nye dtg ngan pengantin laki...tp 1 rombongan lg dtg naik bas lmbt smpai...sian pengantin prempuan tensen mcm aku dulu...hehe...tp tu seme normal la...
..........................................


..........................................

ni masa bersanding, mkn beradab n sesi fotografi...
erm penat mmg penat gak la...tp sronok...dlm kul 5 ptg kitorang pun g la homestay yg dh memang ditempah...dekat je...tak jauh pun...pas tu bila smpai seme tido jap...mlm g lik umah adik sbb ade sesi potong kek n bukak hadiah pas tu sesi mkn mlm...hehe...
tp sblum g tu kitorang ronda2 dulu pekan kole kansor tu...pas tu baru g umah adik...

---.................................................................---
yg ni masa sesi jln2 sblum lik kl n gambar homestay yg kitorang tinggal...layan la foto2 ni ye...

..........................................

..........................................

ni masa smpi, nk g umah adik memang kene masuk kwsn Istana kuala kangsar...tgk la ade jam n pintu gerbang...hehe...Kuala Kangsar The Royal Town...tp best la...memang pusing separuh kwsn istana baru jumpa simpang ke umah adik...
..........................................

..........................................

ni lak homestay kitorang...1 mlm RM180.00...sane mmg byk homestay...n ade rest house gak...tp umah ni pengantin lelaki dh sewa..so kitorang sambung je la...kitorang byr RM50.00 je 1 couple...RM80 lg pengantin rela tanggung..hehe...tq tq...umah nye kawasan umah teres...tp owner nye yg dok sblah tu je, mmg sewakan jd homestay...ok la...ade 2 bilik kelamin siap aircond n toilet, n 2 blik bujang...perghh...seeejuk gitu...

..........................................


..........................................

erm ni masa nk lik...singgah jap g Muzium Diraja Perak...pg ahad tu lpas siap2 seme...family adik ajak dtg umah derang bekfes...sedih time nk lik tu...ye la brapa lame aku n ateh tak jumpa family adik...bila salam2 maknye mcm nk nangis je suara pun lain dh bunyi nye...ye la lpas family adik pindah dr sentul ke k.kangsar masa kitorang form 3, mane ade dh jumpa pas tu...ni kira jejak kasih la jugak...cuba kira bape thn tak jumpa...ar amik dekat 12 tahun tau...
..........................................

..........................................

ha ni pun sesi amik gambar lg...ni dekat Pintu Masuk Istana...kat luar je la yg bole pun...hehe...n 1 lg dekat Masjid Ubudiah Kuala Kangsar...

..........................................

..........................................

yg ni lak...kat area jeti tepi sungai perak...erm best nye tgk sungai besor nih...mak ayah aku cite dulu klu besday Sultan Perak...sungai ni memang cantik kene hias...penuh ngan lampu2 n sampan2 berhias...pas tu seme rakyat leh mkn free...uish bestnye...klu tak silap la...skrang ni tak tau la pulak camne...

..........................................

erm ade rezeki lg leh jln2 lg...lie pun kata mmg tak puas jln sbb masa kejap sgt...pas tu nk bershopping pun kene jimat2...almaklum la gaji tak kuar lg...hehe...tak beli ape sgt...beli ckit2 je...


2 comments:

d33la said...

adoii..juling den tgk gambar tu ha...kocik yo...golap2 lak tu...hehehhe...

liessa said...

ala dill ni...kocik tu kan leh klik kasi bosa...klu juling pun juling air yo...hehe...