Friday, February 26, 2010

...Contest --> Love Story...

Kali nak join contest nie...erm boleh ker nak mengarang nie...cuba try test je la...

CONTEST - -> LOVE STORY



TENTANG LOVE STORY
contest from myra_zoe
join laa ye sesape yg berminat..

APA PERLU ADA?
  1. Pengertian cinta dari sudut pandang anda?
  2. Pengalaman/ puisi/ komik/ cerpen/ cinta anda..
k ni la ye...idea tak seberapa ni...ahaks...

1. Pengertian cinta dari sudut pandang anda?

Pengertian CINTA pada padangan ku...

Cinta adalah hadiah...
Cinta adalah anugerah...
Cinta bukan untuk dimiliki seorang...
Cinta untuk diberi...
Barulah cinta dirasai dan dinikmati...
Dan cinta disimpan di ruang yg paling berharga...

Cinta adalah kebebasan...
Cinta adalah keindahan...
Dan cinta adalah kenikmatan...
Barulah cinta hidup dimana2...
Tanpa kongkongan, kesempitan dan kepahitan...

Cinta adalah warna...
Cinta adalah sahabat...
Dan cinta adalah keseronokan...
Cinta menceriakan...
Cinta merapatkan...
Dan cinta menghubungkan antara satu sama lain...
Kerana cinta itu berkuasa...

Cinta bukan untuk dipaksa...
Cinta bukan untuk di jual...
Cinta tidak boleh dibeli...
Dan Cinta adalah untuk semua...

Cintailah pada semuanye...
Tak rugi mencintai dan dicintai...
Cinta flora & fauna...
Cinta sesama insan...
Dan yang paling hakiki cinta pada Yang Maha Esa...
Yang pasti cinta sesama insan...
Tidak semestinya bersatu...
Belajarlah menerima cinta seadanya...
Kerna cinta boleh membahagiakan...
Juga boleh membinasakan...

2. Pengalaman/ puisi/ komik/ cerpen/ cinta anda..

Indah kah dunia tanpa cinta...
Manis kah hidup tanpa cinta...
Seronok kah kenangan tanpa cinta...

Mampu kah hati percaya hidup tanpa cinta...
Mampu kah hati berkata kau tidak wujud cinta...
atau Mampukah hati berkata cinta kau tak kuperlukan...
Pasti nya tiada siapa berani berkata aku tak perlukan CINTA...
Siapa yang berani menidakkan kehadiran cinta...

Cinta penting...
Cinta diperlukan...
Dan Cinta adalah kuasa...
tanpa Cinta hati menjadi kosong kaku dan lemah...
Hidup akan merana...
dan Dunia sepi tanpa kasih dan sayang...
itulah Kuasa Cinta...

Manakan bahagia insan bernama manusia...
Cintai lah segala galanya...
Serela rela seikhlas ikhlasnye...
tanpa cinta hati tiada erti...
hidup tidak bermakna...
Kasih sayang tiada nilai nya...

Apalah kehidupan tanpa hakikat CINTA...
Kerna Cinta...
Insan Boleh Menjadi baik sebaik baiknya...
Namun kerna cinta juga...
Insan boleh menjadi lemah selemah lemahnya...
....................................................

Ok la rasenye itu jer yg boleh dikarang...harap dah menepati syarat yer...


1 comment: