Friday, June 10, 2011

..Siapa kata jadi surirumah keje senang..

Salam..
wah hari ni rasa keletihan ckit..dah lama tak pulun serentak wat keje umah..hehe..faham ke..

ye la selalu wat keje umah ckit2 je..buat keje rehat jap, buat rehat jap..duduk2 jap..hehe..haah hr ni amik..wat skali gus..mula2 amik kain masuk mesin basuh..2 trip lak tu..ye lah 1st cadar n sarung2 bantal..2nd baju2 n yg lelain nye la kan..
sambil2 tggu kain basuh, sapu lantai depan, dapur n bilik2..pas tu mop lantai semuanye la..pas tu menyapu balik sbb ade lg terasa mende2 kecik kat kaki..

pas tu kain dah siap basuh, g sidai lak..sambung lagi basuh kain, sambil2 tu lipat kain yg tak berlipat..kemas menan2 afiq..sembur febreze kat toto2, tilam n bantal seme..pas tu pasang sarung bantal n cadar..

huhu penat woo..ni seb baik ari ni tak masak..klu masak hr ni, mau afiq lak jaga ibu..hehe..ibu kepenatan n mau tido je..

tapi narnye wat keje umah ni bagus..sbb abis berpeluh 1 badan di buatnye..mmg senaman yg bagus lah..hehehe..seb baik masa mengemas afiq bobom..klu tak mmg tak jd mengemas la jawabnye..

so kengkawan..siapa kata jadi SURIRUMAH ni senang kan..mane nak mengemas lagi.. mane nak memasak lagi..mane nak jaga anak lagi..so semua kaum2 SUAMI hargai lah yer, ISTERI anda yang dok umah tu..surirumah tangga bukan kerja mudah yer..


so suami klu balik umah tgk isteri dah tak serupa org..jgn la marah2 yer..sebaliknya belai2 la isteri tu yer..hihi..suami mmg balik keje penat..tapi isteri dok umah pun penat gak..faham2 la yer..so sama2 penat, sama2 pk +ve & sama2 la saling bantu membantu yer..

dan 1 lg yg penting klu mampu..KLU MAMPU LA..amik pembantu rumah..untuk tolong sesama wat keje..dan Org yg amik pembantu lak..jaga jugak pembantu rumah tu baik2..kita dah tau buat keje umah ni penat kan..so bertimbang rasa la kat pembantu tu jugak ye..dah buat keje bg la rehat jugak..


mmg gaji di bayar untuk buat keje..tapi pembantu rumah pun manusia jugak..bukan robot..hehe..aku cakap cam pandai je kan..padahal aku tak de pembantu pun..tak tahu pun prasaan org yg ade pembantu umah ni..

ermm tak pe lah..ape2 pun pandai la kita dlm menjaga semuanya..kene ade timbang rasa & tanggungjawab..jgn dah ade pembantu rumah semuanya diserahkan pd pembantu..abis tuan umah wat ape..goyang kaki tambah lemak je ke..hehe..jgn mrh..gegurau je.. pisss..

ermmm agak2 klu korang taknak pembantu rumah korang kan meh la sini free gift kat aku..hehe..aku nak..aku mmg nak cari pun..untuk mak aku..hehe..

kwn2 mmg la klu leh aku pun nak gak cari pembantu rumah ni..nak cari yg part time je..yg boleh tolong mak aku untuk jaga anak2 aku kat umah mak aku kat sentul,n dpt tolong cki2t mak aku..so klu ade sesiapa berminat nak jd pembantu mak aku, aku alu2 kan ye..klu nak bgtau aku..hehe..

ermm k lah..saje je wat n3 ni suka2 je..jgn mrh ye..ape yg aku tulis..hehe..

sumber pice dr en google.. :)

2 comments:

Cik Yut said...

Salam..

betul betul betul..

keje kat pejabat ke, kerja kat rumah ke, sama je penatnya, jadi kerja di rumah harus dikongsi bersama suami!

Liessa said...

wa'salam..hehe..betul kan..mmg harus di kongsi.. :)