Follower

Thursday, November 03, 2011

..Langkah berjimat cermat.. (^,^)

Salam..

Sejak 2 menjak ni hari2 dengan rajin nya membawa bekalan ke ofis..Adakah ini memang langkah untuk berjimat cermat..hehe..

Klu ye pun..ape salanya kan..Alhamdulillah..tak salah kan klu kita berjimat cermat dlm pengurusan perbelanjaan kita..apetah lagi seme barang makin mahal harganye..

Dan lagi 1, tak de lah berlakunye pembaziran makanan dirumah..betul tak..so mana yang tak habis & elok lagi untuk dimakan..ape salahnye dimakan untuk keesokan harinye..

Memang la ade org kata tak elok makan makanan semalam, makanan yg dipanaskan byk kali..dan ade kata boleh mendatang kan penyakit..& boleh membuat cepat lupa..

ermm terpulang la pd pemikiran masing2 kan..tapi kene tgk la keadaan makanan tu mcm mana kan..klu Ok makan lah..klu dah disimpan berhari2 tak makan jugak, jawabnya memang kene buang je lah..


yg ni saja amik pice bekalan aku..tiap2 pagi skrang aku masak untuk afiq..so aku pun bawak la sekali..nasi goreng ke, mihun goreng ke..

n tghr klu ade lauk n nasi baru bawak..klu tak, takde la..yg ni lak lauk ayah aku masak..ermm nyumm nyum..narnye mak suh masak semalam, tapi sebab aku balik lewat, tu ygayah masak..ayah masak lauk rendang kacang, sambal ikan cencaru..pas tu suh aku bawak balik lauk pauk ni ckit..hehe..

Erm k lah..tu je nak story..berjimat cermat, jiwa Selamat..hihi..

No comments: